Gå till innehåll

Hur kommer jag vidare?

Hur ska jag nu komma vidare.

Och hur ska jag kunna se mig själv i spegeln utan att vilja bara falla ihop i tårar.

Jag har ingen aning.

Mindre portioner? Nyttigare mat?

En sak vet jag. Förbud fungerar inte på mig. Det triggar mig att äta just det förbjudna.

Och inte bara äta lite av det.

Tyvärr är det verkligheten.

 

Jag vet att motion är en del av receptet. I den mån jag orkar.

Har ett otroligt stillasittande jobb. Kontors jobb ni vet.

Men powerwalks och annat hemma blir det en del av.

 

Jag vet inte alls. Och tar tacksamt emot alla tips jag får.

Men har bestämt att det får ta den tid det tar.

Inget fungerar på en natt. Hur glad jag än skulle bli av det.

 

Inget i livet är enkelt. Ingen har det enkelt.

images 1

Tacksam för ert stöd. Glad att ha er med på denna resa.

 

0 reaktioner på ”Hur kommer jag vidare?

  1. Jenny

    Jag finns här för stöd om du behöver, är utbildad Hälsocoach och Kostrådgivare. Det är bara att skicka iväg ett mail så kan vi prata.

    Svara
  2. Jannice

    Jag är precis likadan som dig och jag har sååå många gånger kommit igång med träningen men sedan bara lagt av utav någon konstig anledning.
    Nu tänkte jag sätta igång igen men går inte all in med allt som alltid annars utan tar det i små steg så får vi se var det leder.
    Vi kan hjälpas åt och peppa varandra om du vill? ♥

    Svara
  3. Hanna

    Man behöver absolut inte träna. Försök att promenera så ofta du kan. Till och från dagis, till jobb om du har möjlighet, ta trappor i stället för hiss. Det låter lite lamt men det hjälper mycket mer än man tror. Du behöver inte sluta äta eller gå på någon märklig diet. Välj bara vad du äter och skaffa dig kunskap om mat. Ät alltid frukost, ät knäckebröd istället för vitt bröd. Ät naturell yoghurth istället för smaksatt. Det är bättre att ha i bär eller till och med en matsked sylt. Kör på typ sallad och kyckling till lunch. ÄT DIG MÄTT!! Om du är hungrig innan middag ta en frukt eller knäckesmörgås. Gå aldrig hungrig. Drick inte läsk med socker i. Light funkar fint 🙂 försök dra ner på kolhydrater till middag. Om du är sötsugen ät torkad frukt eller mörk choklad. Om du vill frossa i Banverk. Baka själv!!!!! Dela kommer du inte orka baka hälften av gångerna så där halveras intaget 😉 dels får du i dig rena produkter vilket du inte går upp lika mycket av. Ju mer hemlagat det du äter är, desto mindre lägger du på dig. Gäller fiskpinnar, pyttipanna, bullar som tårtor. Det tar tid att laga bra mat!! Blev långt, men det är mycket som man ska veta :p

    Svara
    1. soooffie

      Så sant så sant.
      Tänker lite som du faktiskt. Och på att äta långsamt.
      Det gör stor skillnad. Att man känner efter på mättnad på ett annat sett.
      Tack för peppen 🙂

      Svara
  4. Åsa

    Tänkte bara tipsa dig om att ladda ner appen Lifesum, den använder jag dagligen och har gjort i typ ett år. Innan var jag med i viktväktarna online. Med dessa hjälpmedel och en insikt om att jag inte behöver äta som en skogsarbetare varje måltid utan att det faktiskt räcker med att äta betydligt mindre för den kontorsråtta jag är 😉 På så vis har jag gått ner 15 kg på 1,5 år. Visst jag svänger lite upp och ner med vikten men jag trivs fantastiskt mkt bättre med mig själv nu än tidigare.

    Så mitt trick har varit mindre portioner och mer promenader. Har inte direkt tränat men har gått lite fler svängar med hunden.

    Lycka till !

    Svara

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

%d bloggare gillar detta: